Методические рекомендации для выполнения контрольных работ 4 контрольная работа №1 5




НазваниеМетодические рекомендации для выполнения контрольных работ 4 контрольная работа №1 5
страница1/7
Дата публикации20.01.2015
Размер0.67 Mb.
ТипМетодические рекомендации
www.lit-yaz.ru > Философия > Методические рекомендации
  1   2   3   4   5   6   7
CONTENTS

Методические рекомендации для выполнения контрольных работ 4
КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА №1 5

APPENDIX 28
КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА №2 39

APPENDIX 52



КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА №3 54

APPENDIX 74
Список использованной литературы 77

Выполнение и оформление контрольных работ
1. Каждая контрольная работа включает 5 вариантов. Студент должен выполнить один из 5 вариантов в соответствии с последними цифрами номера зачётной книжки:

1,2 вариант - №1; 3,4 вариант - №2; 5,6 вариант - №3; 7 ,8 вариант - №4; 9, 0 вариант -№5.
2. Контрольные работы выполняются в отдельной тетради. На обложке тетради указывается фамилия, номер зачётной книжки, номер контрольной работы, номер группы.
3. Контрольные работы должны выполняться аккуратно. В тетради должны быть оставлены поля для замечаний рецензента.
4. Студенты заочного отделения изучают иностранный язык 2 года, т. е. 4 семестра. Итогом обучения является экзамен на 2-ом курсе ( 4 семестр ).
Зачёт предполагает выполнение контрольных работ № 1,2,3 ( 1 семестр –контрольная работа №1; 2 семестр – контрольная работа № 2, 3 ).
Рекомендуемая литература:
1. Essential Grammar in use Murphy R. Cambridge University Press 1997

2. English Grammar in use Murphy R. Cambridge University Press 1994

3. English.Самоучитель. Петрова А. П. Москва. Высшая школа. 1997

4. Грамматика английского языка Резник Р.В. Москва. Просвещение 1995

5. Английский язык для инженеров Полякова Т. Ю. Москва. Высшая школа. 2002

^ КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА № 1
Для того чтобы правильно выполнить КР №1, необходимо усвоить следующие разделы курса:

1. Спряжение глаголов to be, to have. Оборот there + be.

2. Местоимения: личные, притяжательные, неопределенные, указательные.

3. Предлоги: места, времени и падежные предлоги.

4. Имя существительное. Множественное число. Выражение падежных отношений с помощью предлогов.

5. Порядок слов в повествовательном предложении.

6. Степени сравнения прилагательных.
I вариант
I. Выберите правильный вариант ответа.
1. Computers … very efficient.

a) is b) are c) am

2. Peter … very hard-working.

a) to be b) is c) are

3. Banks … open till six o’clock.

a) am b) is c) are

4. They … in the house right now. They are in the library.

a) are b) aren’t c) is not

5. I … a student. I am an engineer.

a) am b) is c) am not
^ II. Составьте предложения, используя данные слова.
1. A train / on/ there / the platform /is.

2. Tree / there / films / the cinema / at /are / today.

3. Many / are / plants / there / in / the house.

4. Programs / students / a lot of / for / are / at the University / there.

5. Lightings / no / are / in winter / there / in Siberia.
III. Откройте скобки и поставьте глагол “to have” нужную форму:
1. I … (have) a party for my friend today.

2. She … (have) got a big parcel .

3. We … (have) enough money to by this car.

4. They … (have ) a cake for supper.

5. She … (have, not) any accent.
^ IV. Употребите местоимение, соответствующее данному в скобках.
1. (Наша) flat is on the fifth floor.

a) us; b) our; с) their; d) her

  1. Nick is helping (своему) friend with his English.
    a) her; b) his; с) their; d) him

  2. What is (его) father ?

a) her; b) his; с) my; d) their

4. Where are (ее) parents?

a) her; b) his; c) their; d) its

  1. They are busy with (своими) lessons.
    a) her; b) his; с) their; d) its

  2. This is (их) fiat.

a) their; b) its; с) her; d) his

  1. What colour are the walls in that room? (Ее) walls are grey.
    a) her; b) its; с) his; d) their

  2. (Мои) parents are young.

a) his; b) my; с) her; d) our

9. (Наша) flat has five rooms.

a) my; b) his; с) their; d) our

10. This is a chemical laboratory. (Её) equipment is a new one.

a) her; b) it; c) its.
^ V. Подберите соответствующие смыслу неопределенные местоимения и их производные.
1. Are there ... students in the reading-room?

a) any b) no c) some d) not any

2. Is there ... bread on the plate?

a) few b) any c) many d) some

3. There are not... conveniences in the house.

a) some b) no c) any d) much

4. There are ... interesting books in the bookcase

a) some b) any c) much d) few

5. Was there ... lecture on physics yesterday?

a) some b) any c) no d) not any

6. Give me ... grapes, please.

a) any b) some c) no d) not any

7. Is there ... clean water in the bottle?

a) few b) any c) many d) some

8. Tell us ... words about your town.

a) some b) no c) any d) not any

9. Show us ... picture.

a) any b) some c) no d) not any

10. There are ... shops in the street.

a) some b) any c) not any d) few
^ VI. Заполните пропуски предлогами:

a) at b) in c) on d) at e) of
1. Our classes begin … 8 o’clock.

2. … Wednesday he goes to the library.

3. … summer we have holidays.

4. The students are … the English lesson.

5. Studies begin … the 1st of … September.
VII. Определите по грамматическим признакам, какой частью речи являются слова, заканчивающиеся на –S и какую функцию это окончание выполняет, т. е. служит ли оно:

а) показателем притяжательного падежа существительных;

в) показателем множественного числа существительных;

с) показателем 3-го лица единственного числа глагола в настоящем времени.
1. Lobachevsky made extensive researches in mathematics.

2. Loachevsky’s ideas greatly influenced the development of geometry and other mathematical sciences.

3. This scientist goes in for winter sport.
VIII. Переведите предложения, обращая внимание на степени сравнения прилагательных
1. This flat is not as light as that one on the ground floor.

2. This problem is much more important than the one we discussed yesterday.

3. It was the most interesting book I ever read.

4. Mathematics was the most difficult subjects for me at school.

  1. Today I have less free time than I had yesterday.

  2. His answer is better today than 2 days ago.

  3. My brother is the best student in the group.

  4. This is the most up to date factory in the town.


^ IX. Раскройте скобки, используя прилагательное в нужной форме, как в примере.
1. Your car is (expensive) than mine. – Your car is more expensive than mine.

2. Bill is (old) in the group.

3. I am (tall) than my group.

4. The bus is (cheap) than the train.

5. My room is (comfortable) in the house.

6. Paris is (beautiful) city in the world.

7. His second book is (bad) than the 1st one.

8. This area of the city is (quiet) than central.
^ X. Выберите правильный вариант ответа.
1. My parents want a ______ flat.

  1. bigger b) more bigger c) more big

2. Our town is ______ than Novosibirsk.

a) old b) older c) oldest

3. Today is a foggy day. You should be ____ careful on the road.

a) much b) more c) less

4. Our University is one of the ___ in Siberia.

a) old b) oldest c) the oldest

5. June is ____ than May in our region.

a) hot b) more hot c) hotter

6. It’s ____ to get to the city centre by bus than to walk.

a) easy b) more easy c) easier

7. Who is the ____ popular singer in our country?

a) more b) most c) much

8. My results in the test are ___ of all.

a) good b) better c) best

9. Which is the ____ way to the University?

a) short b) shorter c) shortest

10. Football in our town is ____ popular than tennis.

a) much b) more c) most
Прочитайте текст и выполните задания после текста
^ ALEXANDER GRAHAM BELL

Alexander Graham Bell was born in Edinburgh in 1847. His father was world-famous teacher of speech and the inventor of a system which he ailed "Visible Speech". И helped deaf persons to pronounce words they could not hear Alexander chose the same profession and as his father became a teacher of the deaf, he moved to the United States and began to teach deaf children to speak At the same time he worked at improving his father's invention.

In 1866, the nineteen-year-old Bell started thinking about sending tones by telegraph. It was then that there came to his mind the idea of the "harmonic telegraph", which would send musical tones electrically from one place to another. Bell was not a scientist. So he had to give all his energy and time to one thing only - knowledge of electricity. There was little time for rest and little lime to eat. Hour after hour, day and night he and his friend Watson worked at testing and experimenting with the telephone. Sometimes it worked and sometimes it did not.

"We have to do something to make our telephone work better," Bell used to say again and again.

At last they decided to try a new kind of transmitter. The new transmitter was set in Bell's bedroom. Watson was sitting in the laboratory. He put his ear to the receiver and was waiting. Suddenly he heard Bell's voice. And not the voice only but the words too.

"Mr. Watson, come here. I want you."

It was on the 10-th of March, 1876. Alexander Graham Bell had invented the telephone.

In a few years there were telephones all over the world, in 1915, the first transcontinental telephone line was opened. Graham Bell, a very old man now, sat in New York at a desk with a telephone before him, while his friend Watson was listening more than three hundred thousand miles away in San Francisco. People were interested what speech Bell had prepared for that great day, on which the telephone invented by him was to carry sound from the Atlantic coast to the Pacific.

Bell was sitting in a big hall; there were many people in it. Everyone expected to hear a serious, scientific speech. Suddenly everybody heard his clear voice as he spoke into his old transmitter, "Mr. Watson, come here. I want you." He repeated the words which he had said almost forty years ago Much to the amusement of the people Watson answered, "I would be glad to come, but it would take me a week."
1) Закончите предложения, выбирая вариант ответа, соответствующий содержанию текста.
1. Alexander Bell was …

а) an engineer в) a teacher с) a doctor

2. He worked at inventing …

а) a radio-set в) a tape-recorder с) a telephone

3. He worked at it …

а) alone в) with his friend с) with a group of scientists

4. Watson heard …

а) music в) voice and words с) only voice
2) Напишите соответствуют ли предложения содержанию текста (Если предложение верно напишите “True” , если нет “False”)
1. Alexander Graham Bell was born in Paris in 1847.

2. His father was a world-famous teacher of speech.

3. Bell started thinking about sending tones by telegraph when he was ten years old.

4. Day and night Bell worked at testing and experimenting with the telephone.

5. Bell tried to make his telephone work better because sometimes it worked and sometimes it didn’t.
3) Напишите ключевые фразы, которые передают содержание текста.

II вариант
^ I. Выберите правильный вариант ответа.
1. The Internet … a great learning tool for people

a) to be b) is c) are

2. He ... the cleverest boy in the class

a) is b) am c) are

3. I … sorry, what … your name?

a) be, is b) am, are c) am, is

4. Sorry, I can’t come to your party. I … out of town

a) am b) is c) are

5. My friends … studying Math at University

a) is b) are c) isn’t
^ II. Составьте предложения, используя данные слова.
1. Different/of/species/fish/are/on the corals/there

2. Coals and oil/are/supplies/there/in/this region

3. Not/many/so/are/passengers/there/in/the bus

4. Only/toothbrush/is/one/there/in the bathroom

5. There/no/an umbrella/need/is/to take
III. Откройте скобки и поставь глагол “to have” в нужную форму.
1. She …. (have) a torch in the bag

2. The cat is hungry. It …. (have) no food

3. My uncle …. (have) a grey beard

4. We need to go shopping. We …. (have) no vegetables left

5. She …. (have got) many wrinkles, although she is not an old woman
^ IV. Употребите местоимение, соответствующее данному в скобках.
1. Our institute trains 16000 students. (Его) graduates work in various parts of our country.

a) his; b) it; c) its

2. This is a chemical laboratory. (Её) equipment is a new one.

a) her; b) it; c) its

3. She likes to speak about (ее) institute.

a) her; b) its; c) it

4. We don't know ( его).

a) his; b) its; c) him

5. We listened to (его) lecture.

a) its; b) him; c) his

6. I took (их) bocks. I shall bring (их) back in the evening.

a) them; b) they; c) their

7..( Мои) books are on the table. Give (мне) one book please.

a) me; b) I; c) my

8. (Наш) teacher told (нам) about this scientist.

a) we; b) us; c) our

9. Who told (вам) about this scientist?

a) your ; b) you; c) us

10. We saw (их) in thе library.

a) their; b) they; c) then
^ V. Подберите соответствующие смыслу неопределенные местоимения и их производные.
1. Are there ... students in the reading-room?

a) any b) no c) some d) not any

2. Is there ... bread on the plate?

a) few b) any c) many d) some

3. There are not... conveniences in the house.

a) some b) no c) any d) much

4. There are ... interesting books in the bookcase

a) some b) any c) much d) few

5. Was there ... lecture on physics yesterday?

a) some b) any c) no d) not any

6. Give me ... grapes, please.

a) any b) some c) no d) not any

7. Is there ... clean water in the bottle?

a) few b) any c) many d) some

8. Tell us ... words about your town.

a) some b) no c) any d) not any

9. Show us ... picture.

a) any b) some c) no d) not any

10. There are ... shops in the street.

a) some b) any c) not any d) few
^ VI. Заполните пропуски предлогами.

a) at; b) in; c) on; d) at; e) of
1. He will come home … 5 o’clock

2. We have our English lesson … Monday.

3. I do my exercises … the morning.

4. Is she … the meeting?

5. The students … our group will pass examination … the 2nd … April
VII. Определите по грамматическим признакам, какой частью речи являются слова, заканчивающиеся на –S и какую функцию это окончание выполняет, т. е. служит ли оно:

а) показателем притяжательного падежа существительных;

в) показателем множественного числа существительных;

с) показателем 3-го лица единственного числа глагола в настоящем времени.
1. Our country exports a great variety of goods.

2. Last month my friend read a very interesting book on Moscow’s history.

3. The flowers are very beautiful in your garden.
  1   2   3   4   5   6   7

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

Методические рекомендации для выполнения контрольных работ 4 контрольная работа №1 5 iconТребования к оформлению домашних контрольных работ
Контрольная работа служит основанием для предварительной оценки знаний учащегося и средством контроля его текущей учебной работы....

Методические рекомендации для выполнения контрольных работ 4 контрольная работа №1 5 iconМетодические рекомендации к выполнению контрольных работ по истории педагогики
Контрольная работа при заочной форме обучения представляет собой одну из форм межсессионного контроля. Выполнение контрольной работы...

Методические рекомендации для выполнения контрольных работ 4 контрольная работа №1 5 iconМетодические рекомендации по выполнению контрольных работ по учебной...
Графическое образование является составляющей частью технической подготовки студентов и предполагает выработку определенных навыков...

Методические рекомендации для выполнения контрольных работ 4 контрольная работа №1 5 icon«Моя улица»
Для выполнения всех видов обучающих работ по русскому языку учащиеся 5-9 классов должны иметь две рабочие тетради, для выполнения...

Методические рекомендации для выполнения контрольных работ 4 контрольная работа №1 5 iconМетодические рекомендации по выполнению дипломных работ утверждены...
Голова А. Г., Спиридонова Г. В. Методические рекомендации организации, выполнения и защиты выпускной квалификационной работы для...

Методические рекомендации для выполнения контрольных работ 4 контрольная работа №1 5 iconМетодическое обеспечение для студентов II курса заочного отделения
Методические рекомендации к оформлению и написанию контрольных работ

Методические рекомендации для выполнения контрольных работ 4 контрольная работа №1 5 icon1. Цели и задачи дисциплины: Целью
Примерная тематика курсовых работ для студентов всех форм обучения/темы контрольных работ для студентов заочной формы обучения и...

Методические рекомендации для выполнения контрольных работ 4 контрольная работа №1 5 iconМетодические рекомендации по оцениванию выполнения заданий егэ с развернутым ответом
Учебно-методические материалы для председателей и членов региональных предметных комиссий по проверке выполнения заданий с развернутым...

Методические рекомендации для выполнения контрольных работ 4 контрольная работа №1 5 iconМетодические указания по выполнению
Курсовая работа должна выполняться после изучения всего теоретического материала и выполнения всех лабораторных работ, поскольку...

Методические рекомендации для выполнения контрольных работ 4 контрольная работа №1 5 iconМетодические рекомендации по выполнению практических работ Нижний Новгород
Методические рекомендации предназначены для студентов, изучающих дисциплину «Грузоведение» по специальности 190701. 65 «Организация...



Образовательный материал



При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
www.lit-yaz.ru
главная страница