План семинара. Посещение открытого урока английского языка в 7 классе. Тема урока: "Мир вокруг нас". "World Around Us."




Скачать 45.81 Kb.
НазваниеПлан семинара. Посещение открытого урока английского языка в 7 классе. Тема урока: "Мир вокруг нас". "World Around Us."
Дата публикации13.03.2014
Размер45.81 Kb.
ТипУрок
www.lit-yaz.ru > Биология > Урок
Добро пожаловать

в Петровскую среднюю общеобразовательную школу.

Welcome!




План семинара.
1. Посещение открытого урока английского языка в 7 классе.

Тема урока: "Мир вокруг нас". "World Around Us."
2. Открытое мероприятие: "Традиции и обычаи Великобритании".

"Traditions and Customs of Great Britain."
3. Обсуждение. Учитель: Лебедева Ольга Алексеевна.

Декабрь 2006 года.


План-конспект открытого урока английского языка

в 7-ом классе.

Тема урока: "Мир вокруг нас "-"World Around Us."

Задачи урока: Закрепить знания, умения и навыки учащихся по теме, учить строить монологические высказывания, беседовать в диалоге, читать стихи по теме, разгадывать загадки.

^ Оснащение урока: Мультимедийный аппарат, плакаты "World Around Us and We in it", "Our Earth Is Our Home", "Living Things Around Us", "We Are In Danger ",Красная книга- the Red Book; Учебник английского языка, авторы И. Н. Верещагина, О. В. Афанасьева, Москва "Просвещение ", 2002 год.
1. Начало урока. Приветствие учителя

-Good- morning .Are you ready to begin our lesson?

Let's start .I'm glad to see you, children, and guests of our lesson.

Рапорт дежурного.

Учитель: Children, the theme of our lesson is "World around us and We in it ".

Well also discuss ecological problems, speak about nature .It is in danger now. To speak about all these problems is very important nowadays .Do you agree with me?

^ Ученик: Yes, I quite agree with you here. I know it from my children how important it is to take care of animals and birds.

Учитель: And I think that you know poems about them, isn't it so?

Ученик: Yes, it's really so. I know a poem: "My Dog." My dog is clever, strong and quick. It's name is Spot, my name is Nick. My dog is nice, my dog is day, We play together every day.

^ Учитель: And do you know a poem, Oleg?

Ученик: Yes, I do. I know a poem.

My cat.

I love my cat

It's warm and fat.

My cat is grey

It likes to play.

Учитель: Do you love animals?

Ученик: I love all kinds of animals,

Dogs and cats and rabbits.

I love all kinds of animals,

I know their little habits.

^ Учитель: What would you do, if you had plenty of money?

Ученик:

If I had plenty of money.

Do you know what I would do?

I'd buy such lots of animals

And have my own little Zoo.

But they wouldn't be in cages,

They'd be free to run around,

And there's one thing they would know

That thing is to be safe and sound.

Учитель: Good for you all. I see you really know a lot of poems about animals and love them. And who'll guess puzzles about them? Listen to them and answer. ^ Учитель загадывает загадки о животных, а учащиеся отвечают. Все ответы, после того, как дети отгадали, проецируются на экран в виде рисунков.

Учитель: 1.I have a bushy tail. Sometimes I'm grey and sometimes I'm red. I like nuts. What am I? (A squirrel)

2. This animal is small. It lives in the woods. And runs very fast. It is afraid of everything. What animal is it? (A hare)

3. It doesn't speak,

Nor does it sing,

Or at the door-hell

Give a ring.

But still it lets

It's master know

Someone wants to see him. (A dog).

4. I'm grey and I'm very big. I live in the jungle, but you can also find me at the

Zoo or in the circus. I don't eat meat. I like vegetables, grass and fruit. (An elephant)

5.I am red and I have a fine bushy tail, I like meat. I hunt and eat small animals.

(A fox)

6. This animal can go without food and water for a long time. What is it?

(A camel)

7. I'm a little bird Dressed in grey,

I hop here and there And never go away.

(A sparrow)

Учитель: Excellent. I see that you can guess puzzles about birds and animals. And do you know that nowadays the Earth, air, water, plants are also in danger?

^ Ученик: Yes, we know that now they are in danger.

Учитель: Now let us read the text:" The Earth is in danger." Open your booh at page 149

Ученики no очереди читают текст

"The Earth is in Danger."

Учитель: Answer is it true or false Ex 23, p. 151

Ученики no очереди отвечают на вопросы.

Учитель: Excellent. And I think that you know animals and birds that are in the Red Book.

Ученик: I know them: polar bear, deer.

Учитель: Right you are. Children, I think, that we must defend not only animals and birds, but also all our planet: plants, flowers, lakes, rivers.

Ученик: Of course, we must, as we live on the Earth. It's our home. It's very, very big. There is a lot of water on the earth. It is in rivers, lakes, seas and oceans. There are a lot of forests and fields, hills and mountains on it. The Earth is full of wonders. Different animals live on it. Different plants grow on it. The Earth is beautiful, as there are many flowers on it.

^ Учитель: And do you know any flowers?

Ученик: Of course, I, for example, know such flowers as roses, snowdrops, daffodils, daisies, honeysuckles, water lilies, poppies, chrysanthemums.

Учитель: What spring flowers do you know?

Ученик: I know daffodil and daisy.

Учитель: What colour can the daffodil be?

Ученик: It can be white and yellow.

Учитель: What summer flowers do you remember?

Ученик: I remember such summer flowers as honeysuckles, lily, poppy.

^ Учитель: What flower is a water flower among them? Ученик: The water flowers are chrysanthemums, hops, morning glories.

Учитель: What colour is the poppy?

Ученик: It's bright, red or yellow.

Учитель: What are the autumn flowers?

Ученик: The autumn flowers are morning glory, hop chrysanthemum.

Учитель: What is the oldest known flower among them?

Ученик: The oldest known flower among them is chrysanthemum.

^ Учитель: What flowers are the climbing flowers?

Ученик: The climbing flowers are morning glory and hop.

Учитель: What colour is the morning glory?

Ученик: The morning glory is blue and purple.

Учитель: I see that you know flowers. And what are our favourite flowers?

^ Ученики no очереди отвечают на вопросы о своих любимых цветах:

My favourite flowers are...

Учитель: Children, do you know flowers-symbols of English-speaking countries?

Ученик: Yes, I know that there are plant symbols of the country: the red rose is the national emblem of England, the thistle is the national emblem of Scotland, the yellow daffodil and the leek are emblems of Wales and the shamrock is the emblem of Ireland.

^ Учитель: And do you know poems about nature?

Ученик: It goes without saying.

The Wind. Who has seen the wind?

Neither you nor I.

But when the trees bow down their heads.

The wind is passing by.

Who has seen the wind?

Neither I nor you.

But when leaves hang trembling

The wind is passing through.

I know the poem about trees.

Ученик: Who Loves The Trees Best?

Who loves the trees best?

I - said the spring.

Green leaves so beautiful

To them I bring.

Who loves the trees best?

I - summer said.

I give them flowers,

White, pink and red.

Who loves the trees best?

I love them best.

White winter answered,

I give them rest.

Ученик: I know a poem about nature.

Spring Spring is here,

Summer is near,

Grass is green,

So nice and clean.

Winter, spring, summer, fall

-I like spring best of all.

Ученик: I know a poem about nature:

Summer.

The summer sun shines hot and high, Baby birds now learn to fly. Green, green leaves and tasty fruit All the things are so good! Winter, spring, summer, fall I like summer best of all. Учитель: And do you know a poem about flowers? Ученик: Yes, J do.

Flowers. I like flowers that are bright, I like flowers that are white. I like flowers with a nice smell That blossom in gardens so well. Учитель: Good of you. And I also know a poem about nature.

Учитель читает стихотворение:

When trees are green and flowers are green,

And grass is green and long,

It’s good to walk in the forest

And listen to little birds9 song.

When trees are write and forests are white,

Because they are covered with snow,

It's good to be out-of-doors and play.

Oh, I love it so.

I see that we all know poems about nature. And what else can you add to prove that Earth is our home?

Ученик: I can. People live in different countries. They speak different languages. Our country is one of the largest in the world. It is so large that when it is morning in the east, it is evening in the west. There are a lot of long rivers, beautiful lakes, large forests and fields and high mountains in our country. People, who live in our country, speak more than 2 hundred different languages.

^ Учитель: That's right. And now let us do the test on the theme "Our Plant". Choose the right variant. Учащиеся выполняют тест no теме, выбирая правильный вариант. Вопросы на экране.

Учитель: Excellent, and do you know that there is

Worldwide Fund for Nature?

Ученик: Yes, I know about it. It's an international

organization that protects wildlife on the planet. This is

it's badge. WWF needs our supports because it is very

important to help wild animals to survive.

Учитель: This organization is like Greenpeace. I think, all ecological organizations are useful. The more of them - the better. We all must try to find the right balance between land, people and animals.

Заключительный этап урока, выставление оценок.

Добавить документ в свой блог или на сайт

Похожие:

План семинара. Посещение открытого урока английского языка в 7 классе. Тема урока: \"Мир вокруг нас\". \"World Around Us.\" iconСценарий урока в 3Б классе Тема “World around us”- “Мир вокруг нас”
Учитель показывает картинки с изображением различных видов пищи или муляжи фруктов и овощей, а дети их называют

План семинара. Посещение открытого урока английского языка в 7 классе. Тема урока: \"Мир вокруг нас\". \"World Around Us.\" iconУрока Мир вокруг нас в технологии деятельностного метода Тема урока...
Задачи: Расширять кругозор и активный словарный запас, предоставив различную информацию о деревьях нашего края, развивать речь учащихся,...

План семинара. Посещение открытого урока английского языка в 7 классе. Тема урока: \"Мир вокруг нас\". \"World Around Us.\" iconПлан конспект открытого урока русского языка во 2 классе, проведенного...
План конспект открытого урока русского языка во 2 классе, проведенного 14 марта 2012 г

План семинара. Посещение открытого урока английского языка в 7 классе. Тема урока: \"Мир вокруг нас\". \"World Around Us.\" iconУрок английского языка в 11 классе c использованием приёмов технологии...
Тема урока: «How dependent are you on modern technology? (Как ты зависишь от современных технологий?)»

План семинара. Посещение открытого урока английского языка в 7 классе. Тема урока: \"Мир вокруг нас\". \"World Around Us.\" iconПлан – конспект урока английского языка в 3 классе
Цель урока: ознакомление учащихся с празднованием рождества в стране изучаемого языка

План семинара. Посещение открытого урока английского языка в 7 классе. Тема урока: \"Мир вокруг нас\". \"World Around Us.\" iconПлан открытого урока по английскому языку в 11-м классе. Обоснование проблемы
Кочергина Ирина Геннадьевна, учитель английского языка мкоу сош №17 р п. Юрты, Тайшетского района

План семинара. Посещение открытого урока английского языка в 7 классе. Тема урока: \"Мир вокруг нас\". \"World Around Us.\" iconКонспект урока английского языка в 6 классе. Тема урока
Оборудование урока: Мультимедийный класс (ноутбук, мультимедийный проектор, экран), магнитофон

План семинара. Посещение открытого урока английского языка в 7 классе. Тема урока: \"Мир вокруг нас\". \"World Around Us.\" iconМетодическая разработка урока английского языка по теме: «Цвет вокруг нас» в 5 классе
...

План семинара. Посещение открытого урока английского языка в 7 классе. Тема урока: \"Мир вокруг нас\". \"World Around Us.\" iconТема: «Все работы хороши»
План-конспект урока английского языка в 5 классе мкоу оош №1, г. Облучье, учитель Щербакова Л. А

План семинара. Посещение открытого урока английского языка в 7 классе. Тема урока: \"Мир вокруг нас\". \"World Around Us.\" iconУрока: проблемный урок Тема: Изменяется ли мир вокруг нас?
Цель: формирование целостного взгляда на окружающий мир в его органичном единстве и разнообразии природы



Образовательный материал



При копировании материала укажите ссылку © 2013
контакты
www.lit-yaz.ru
главная страница